*

Sunday, 30 August 2009

dah masuk hari kesembilan..

Oya awal2 dah bagitau nak buka puasa kat luar ngan kawan2.tinggal kami bertiga aje berbuka kat rumah.Apa nak masak ni..rasa macam nak makan masak benig2 aje..cuaca panas..tekak pun rasa kering..

Yang terlintas difikiran..nak masak..ayam masak kicap, masak..tumis air petola ngan suun,goreng cucur anak udang.ngam tak menu ni?

Kita biasanya masak untuk sekali makan aje..sbb waktu sahor..anak2 tak makan nasi.kami makan makanan ringan aje.kita ngan papa makan roti kosong cicah kopi..kadang2 biskut..apa ajelah yg ringan2.Tapi kalau ada nasi dan lauk lebih..kita makan jugak..sayang nak buang.anak2 makan konflek..kokokrunch..roti telor..kadang2 buat telor hancur2..makan ngan roti..mee maggie pun jadi.Memang taknak makan nasi.kalau makan nasi..nanti cepat letih...katanya.Tapi susu segar..memang diaorg tak tinggallah..mak bapak diaorg minum susu..ALPHA LIPID LA..hehehehe..

Malam ni lepas makan nak pergi rumah lama..nak berterawikh kat sana ..tidur pun kat sana,sbb ada meeting malam ni..nak bincang pasal gotong royong masak bubur lambuk,itu pun..kalau papa tak penatlah..



No comments :

Post a Comment

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..