*

Saturday, 27 June 2009

Rambutan

Semalam emak aku talipon..suruh balik..buah rambutan tengah masak..kalau lambat, nanti habis...tak merasa ..katanya.

Rasa rasa..macam nak balik kampung aje hari ini..papa pulak banyak halnya..nak rewanglah..ada nak jumpa oranglah dan macam macam hal lah.Oya pulak ada RHB dinner..nak kena perform..memang tak boleh ajaklah.Ajak ai pulak..katanya nak keluarlah..dah janji ngan kawanlah..huhuhu.Bila keaadaan jadi macam ni..rasa sedih juga..takde orang layan kita.Kita pulak fikir nak layan emak..dah emak suruh balik..kita nak aje balik..tapi takde orang teman.Kalau nak drive sorang sorang boleh aje..tapi takut pulak.dah umo2 macam ni..kalau jadi apa apa nanti nyusahkan orang aje.Cuba cuba nak tipon anak lagi dua orang tu...cuba along dulu..kalau angah..selalunya dia pun sibuk hujung minggu ni.Alhamdhulilla...Along ni memang selalu ada.. bila mama dia memerlukanya.Kami pun balik kampung dua beranak aje..

Sebenarnya aku ni tengah sibuk sangat..tengah kemas2 nak berpindah..nak tunggu orang ukur jeriji tingkap dan pintu..nak tunggu orang cat pagar...pasang alat pengera..perbaiki apa apa kecatatan dan macam-macam lagilah.Dah naik letih dah. Minggu depan pulak..nak tunggu orang pasang jeriji..pasang lampu dan kipas pulak..

Kalau ikutkan papa..dia tak nak pindah...nak tinggal kat sini aje..sehingga rumah di seksyen U12 tu siap.Tapi..aku yang buat degil..nak pindah kat situ jugak.Biar pun duduk setahun..atau berulang hujung minggu..aku tetap nak duduk sana.Bukannya apa..nak merasa duduk rumah hasil titik peluh aku sendiri..hehehe.Berkat kerja kuat aku selama ini..dengan izin ALLAH inilah hasilnya..walau pun aku hanya menyumbang 50%sahaja dari harga rumah tu..aku amat bersyukur dan berbangga..apa yang aku impikan dan cita citakan telah tercapai.Rumah yang tertulis dengan nama aku seorang sahaja..hehehe..

Sampai kampung tengok buah rambutan tu belum pun masak sangat..saja emak tu..nak kita makan buah tu dulu sebelum orang lain makan.Kalau minggu depan..barulah buah tu masak ranum.Apa lagi..kami pun memunggahlah buah rambutan tu..penuh bot kereta..heheh...emak pesan..sedekahkan kat orang..elok bersedekah dibulan Rejab ni.Sampai aje shah alam..kami agih agihkan kat kawan kawan..merasa sikit sorang..











No comments :

Post a Comment

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..