*

Thursday, 9 April 2009

Peria Katak

Pokok peria katak ni aku tanam dalam pasu didalam kawasan rumah.Ini dah musim ketiga aku tanam..maksudnya dah tiga kali.Sekali tanam dapatlah buahnya dalam 5 hingga 6 bijik.
Ini pokok yanyg ketiga aku tanam..buahnya cuma tiga bijik aje.

buah yang ini aku nak jadikan benih.aku biarkan dia masak diatas pokok.gambar ini di ambil pagi smalam.













Ini gambar pagi tadi..

2 comments :

  1. Wah sungguh semulajadi...Sayapun suka alam semulajadi ni. Tak percaya lawatlah blog saya. Terima kasih juga kerana memelihara bahasa Melayu sehabis baik di blog ini. Bahasa kita makin parah dibuat bangsanya sendiri di tanah air sendiri.

    ReplyDelete
  2. Sebenarnya..kak pun suka alam semula jadi,pada masa yang sama kak pun tak nak ketingalan dalam arus kemodenan..pandai2lah kita mengimbanginya..
    kak bangga..masih ada anak muda macam drimba ni.yg mempunyai semangat kebangsan...

    ReplyDelete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..