*

Saturday, 4 April 2009

Anggerik

Sejak kebelakangan ini aku rasa macam tak selesa saja badan ni..mungkin terlalu penat dengan bermacam aktiviti agak nya.Rumah, laman dan pokok2 terbiar saja tanpa di jaga.Baru minggu ini aku berkesempatan meluangkan masa untuk berkemas rumah.Banyak jugak barang dalam rumah ni telah aku alih2kan kedudukaannya.Tapi alih2 pun tetap sama..sbb ruangnya sempit.
Semalam semasa pergi buang sampah..ternampak pokok yg lama aku biarkan..dah tumbuh kuntum2 bunga...pagi ni tengok dia dah berkembang..inilah bunga anggerik hutan yg aku tanam bertahun2 dulu..yg aku perasan dia berbubga setahun sekali aje.Dulu aku tanam dalam pasu..sekarang ni aku letakan pada pokok inai yang aku tanam di hadapan rumah..tengoklah semak samun tu..abaikan aje ye..





No comments :

Post a Comment

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..